gi-cheesecakemuffins med nötter och choklad

jag måste bara få dela med mig, trodde dom skulle bli mysslyckad men så var inte fallet - gottigott

12 st

1½ dl hack mandel eller hasselnötter (själv använde jag hasselnötter)
4 tsk sockerersättning (till fyllning) jag använde fruktsocker
1 msk smält smör
1 ägg
½ dl sockerersättning (till degen)
225 g philiadelphiaost (eller liknade) jag använde 300, tillsätta mer vaniljsocker och fruktsocker
1 tsk vaniljsocker
2 msk krossad mörk choklad

sätt ugnen på 175 grader. lägg nötter, sockerersättning och smör (smält) i en liten skål och blanda väl. placera 12 muffinsformar på en bakplåt och fördela nötblandningen i dessa. häll ägg, sockerersättning, ost och vaniljsocker i ett matberderae eller mixer och kör det till en jämn smet. vänd ned den krossade chokladen. fördela blandningen jämt i den 12 muffinsformarna. grädda i ugnen i ca 5 minter (jag gräddade dom i tio). låt stå i kylskåpet minst en timme innan servering (ett måste tycker jag)

nettokolhydrater 2,3 GB 0,5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0