stresssssssss

jag vet inte vad det är men helt plötsligt känner jag att jag måste plugga, verkligen måste sätta mig och lusläsa den där jävla boken - prov på måndag, tisdag ? hur var det nu...

blir galen alltså. måste få godkänt på fyra prov för att ens få godkänt i kursen (detta gäller hella klassen) och än så länge har jag två prov jag har klarat, och två prov som jag väntar på att se resultatet. och jag har på känn att jag inte klarade ett av de där proven! så det här provet som kommer måste jag verkligen klara! känner mig otroligt stressad över detta - jag tar ju stundenten nu i sommar och då kan jag inte få IG i någon kurs, det går fan inte, eller jag vill inte ha det så!
 
sen så har jag en till kurs som jagj inte har gjort klar, fast kursen redan är avslutad. och de uppgifterna är inte klara på långa vägar - känns det som allafall. vet inte ens hur jag ska få tag på all fakta.
kanske ni kan hjälpa mig?

så här står det:

ta reda på

1. hur stor är jordens medelhastighet?
2.vad är lokala galaxhopen
3.vad är ett Galaktiskt år och hur långt är det?
4.vad menas med ett ljusår och hur långt är ett ljusår i kilometer?
5.vad är en supernova?
6.den största asteroid vi känner till är ?
kort beskrivning av vad en asteroid är.
7.proxima centauri är en speciell stjärna. vad är det som gör denna så speciell?
8.vad betyder interstellär materia?

finns det någon där ute som vill hjälpa mig lite, alltså - finns det någon bra sida med bra fakta osv som du vill tipsa om, eller kan du svaret på någon fråga?

x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0